top of page

Jutalék a lakberendezésben – Miért vált ki ellenérzést?

A lakberendezés világa tele van félreértésekkel – az egyik leggyakoribb ilyen a jutalék kérdése.

Amikor szóba kerül, hogy egy lakberendező ajánl egy konkrét terméket vagy céget, sok ügyfélben automatikusan megfogalmazódik néhány kérdés:


  • „Nem lenne olcsóbb, ha én keresném meg ezt a terméket?”

  • „Tényleg ez illik legjobban az otthonomba vagy csak azért ajánlja, mert ő jutalékot kap belőle?”


Ezek teljesen érthető gondolatok – de fontos tisztázni, hogy a szakmai ajánlás nem reklám, és nem a plusz haszonról szól.

az elégedett ügyfél a hosszú távú siker alapja - lakberendező jutalék
Az elégedett ügyfél a hosszú távú siker alapja

Egy jó lakberendező olyan termékeket javasol, amiket már ismer, kipróbált, vagy amikről tudja, hogy beválnak. A cél mindig az, hogy a végeredmény szép, praktikus és hosszú távon is működőképes legyen – nem az, hogy az ügyfél többet fizessen.


Ha mégis van valamilyen együttműködés egy céggel, az gyakran inkább előny az ügyfélnek is – hiszen gyorsabb a folyamat, kevesebb a bizonytalanság, és sokszor akár kedvezmény is járhat.


Másrészt sok lakberendező sem érzi a jutalékot „tiszteséges” keresetnek, mintha ezzel elárulná az ügyfelét. Pedig a valóság ennél sokkal árnyaltabb.

az ügyfél még spórolhat is - lakberendező jutalék
Az ügyfél még spórolhat is

Tévhitek és a mögöttük rejlő igazság - jutalék


1. "A lakberendező csak azért ajánl valamit, mert abból pénze van"


Ez az egyik legnagyobb tévhit. Egy tisztességes lakberendező soha nem ajánlana olyat, ami nem felel meg az ügyfél igényeinek, stílusának vagy költségvetésének. A szakmai hitelessége a legfontosabb, hiszen a jó hírnév és az elégedett ügyfél a hosszú távú siker alapja.


Sőt, egy tapasztalt lakberendező gyakran jobb árakat tud elérni a partnereinél, mint amit az ügyfél magának találna. Ezért sok esetben az ügyfél még spórolhat is - erről írtam bővebben a blogunkban, hogy hogyan tudsz lakberendezővel spórolni ;), olvasd el ITT -, ha a lakberendezőn keresztül vásárol.


2. "A lakberendező dupla pénzt keres – ez nem tisztességes"


Sokan úgy érzik, hogy a lakberendező a tervezési díjon felül „titokban” is keres rajtuk. De nézzük meg más szemszögből:


Egy lakberendező rengeteg időt és energiát tesz abba, hogy a legjobb termékeket megtalálja. Felkutatja a tökéletes bútorokat, világítást, burkolatokat, egyeztet a beszállítókkal, ellenőrzi a minőséget és az árakat.


Ez egy szolgáltatás, amiért máshol külön díjat kellene fizetni. A jutalék ebben az esetben nem plusz teher az ügyfélnek, hanem egy természetes módja annak, hogy a szakember megkapja az elvégzett munkájáért járó jövedelmet.

Ha van valamilyen együttműködés egy céggel, az gyakran inkább előny az ügyfélnek is - lakberendező jutalék
Ha van valamilyen együttműködés egy céggel, az gyakran inkább előny az ügyfélnek is

3. "A lakberendező ajánlásai miatt az ügyfél drágábban vásárol"


A valóság az, hogy sok lakberendező olyan partnerekkel dolgozik együtt, akik kedvezményt adnak az ügyfélnek is, miközben a lakberendező megkapja a jutalékát. Tehát nem az ügyfél pénztárcájából vonják le ezt az összeget, hanem a beszállító osztja meg a nyereségét a lakberendezővel.


Sőt, ha valaki egyedül vásárol, könnyen fizethet többet, mert nem rendelkezik azzal a piaci rálátással és kapcsolati hálóval, amivel egy lakberendező igen.


Miért érdemes ezt tisztán kommunikálni az ügyfél felé?


A legnagyobb problémát nem maga a jutalék okozza, hanem az, ha az ügyfél nem érti, hogyan működik. Ha azt érzi, hogy ez valami rejtett költség, amit előtte eltitkoltak, akkor bizalmatlanná válik.


Ezért fontos, hogy a lakberendező nyíltan és őszintén beszéljen erről:

  • Elmondhatja, hogy a jutalék nem az ügyfél költsége, hanem a beszállítóktól kapott kompenzáció az elvégzett munkáért.

  • Megmutathatja, hogy az ügyfél így akár kedvezményesebb árat is kaphat.

  • Tisztázhatja, hogy tervezőként kizárólag olyan termékeket ajánl, amelyek megfelelnek az ügyfél igényeinek – nem a jutalék motiválja a döntéseit.


„Ez minden pénzt megért!” - lakberendező jutalék
„Ez minden pénzt megért!”

A bizalom a kulcs


A lakberendezésben – és minden szolgáltatásban – a legfontosabb az őszinte kommunikáció és a bizalom.


Ha az ügyfél érzi, hogy a lakberendező az ő érdekeit tartja szem előtt, akkor nem fog problémát látni a jutalékban. És ha egy lakberendező maga is értékeli a saját munkáját, akkor tudni fogja, hogy a jutalék nem „piszkos pénz”, hanem egy tisztességes és megszolgált bevételi forrás.


Mert végső soron a cél nem az, hogy az ügyfél kételkedjen. Hanem az, hogy a végén belépjen az új otthonába, körülnézzen, és azt mondja: „Ez minden pénzt megért!”











jutalék, lakberendező jutalék, lakberendező ajánlás, lakberendező és jutalék kérdése, lakberendező kedvezmény, lakberendező ajánlott termék, lakberendező átláthatóság, lakberendező fizetés, lakberendező megbízási díj, hogyan dolgozik egy lakberendező, lakberendezői szolgáltatások ára, lakberendező díja mit tartalmaz, bizalom a lakberendezővel, lakberendező kapcsolat beszállítókkal

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
Studiotrend Interior

Ferenczi Éva

+ 36 30 437 6455
eva@studiotrendinterior.com

Hunyás Adrienn

+ 36 30 742 5575
adrienn@studiotrendinterior.com

Impresszum | Adatkezelési tájékoztató
Fotó: Bata Tamás, Aradi Barna, Novi Nivo Photography

  • Instagram
  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Youtube
  • TikTok
bottom of page